torsdag 25 november 2010

Dag 5.

vad är kärlek!




Kärlek kan vara många olika saker. Det kan vara att man har kärlek till ett husdjur, eller kärlek till sin familj, eller till en pojkvän/flickvän. i min värld kan jag ha kärlek till ett par skor, tex. mina dr martens är kärlek för mig. Men man har ju olika mycket kärlek till allt och alla. Jag älskar min mamma , pappa , syster och jimmy. Och dom har störst plats i mitt hjärta. Men jag tror ändå inte att någon kärlek kan slå den jag har till Hobbe. Hobbe var och ÄR mitt allt och jag kommer absolut aldrig sluta tänka på honom. Varje dag påminns jag av honom och saknar honom otroligt mycket. Men jag har kärlek till mina kompisar också. Men kärlek är något väldigt vackert och jag tycker att alla ska få uppleva det någon gång. Kärlek kan också vara jobbigt om man är kär i en person som inte gillar en tillbaka tex. Jag tror att kärlek är lite som ett spel. Vissa har tur i det och vissa har otur. Men om man fortsätter kämpa så vinner man tillslut och då får man uppleva det. Men om man tar det för givet och utnyttjar det då kan man förlora det lika snabbt igen. Jag kämpar för att behålla min kärlek och få ny kärlek. Jag tycker det är viktigt med kärlek och att man får höra "jag älskar dig" någon gång i sitt liv.