måndag 28 mars 2011

F*cking snö!


Hej på er! När jag vaknade idag så känder det rätt grymt ändå att det är skola och jag kan träffa kompisar m.m men sen när jag tittade ut genom fönstret ville jag inget hellre än att sitta inne och kolla film tills all snö är borta. Jag va så jävla taggad på att ha min nya jacka idag men nehe då blir det tjocktröja och väst istället. Och mina solglasögon ligger i mammas bil så får gå och blunda hela dagen typ. Det är ju fett fint väder men jag vill inte ha någon snö. Jag har lite tid nu på morgonen så jag kan väl berätta om igår då. Jag, mamma & Linda åkte till ullared igår och vi åkte hemifrån halv 7 och jag var bannimej pigg. Linda hade bränt 2 st skivor med riktigt awesome musik på som vi lyssna på hela vägen dit. När vi väl kom dit var det 5 minuter kvar tills det skulle öppna. Och det var typ 10 pers före i kön. Så när vi kom in ville mamma gå själv så jag och Linda gick ihop och jag säger ju bara såhär hon är ju helt störd. Jag trodde jag skulle dö. Hon krockade nästan med en annan tjej och skriker : OJOJOJ och cpa runt som fan. Och sen när hon skulle prova en jacka så smäller hon till en tjej rakt i fejjan. Det var iför sig fett kul , för det är verkligen min humor. Linda bah: oj förlåt. Och dryg som hon andra va sa: ne....det... a. gör...inget.. ;) vi flabba sönder när hon gick sen. Men i alla fall. Sen när vi gått där en stund var det dags och prova allt. Och av 7 plagg hängde 2 st med hem. En jacka och ett par byxor. Hehe. Men det var riktigt bra. Jag hade ju skrivit en lista och jag följde verkligen listan. Jag köpte bara saker som stog på den. Förutom den kassen jag visa på bild, men den va ju bara för tuff så den fick hänga med hem. Linda handlade ju för mest så klart, och mamma kom 2:a och jag sist ;) haha men så är det när man har dålig ekonomi. Men efter vi vart på ullared lämna vi in sakerna i bilen och gick och käkade på en restaurang där dom hade super buffé hette de. Det var thaimat, kina mat och sushi. Och jag säger ju bara såhär. Jag bet i en sushi bit och spotta rätt ut på tallriken igen. Jag trodde jag skulle dö. Det var det absolut äckligaste jag ätit i hela mitt liv. Och jag kommer aldrig smaka på det igen. Så jag mådde inte direkt bra på vägen hem sen. haha. Men vi åkte inte hem direkt utan vi åkte till Varberg och satte oss vid fästningen och jag blev ank mamma där ett tag. För jag satte mig på huk och sen hade jag 50 st änder runt mig. Det var lite läskigt men dom va grymt söta. Sen åkte vi in till stan i varberg och kollade i lite affärer och jag provade lite klackskor för att se om jag kan gå i dom sen eftersom jag ska ha det på balen. Men sen blev det godis köp på Netto och sen åkte vi till älskade Apelviken där vi hör till på sommrarna. Och det var sol, de blåste och det kändes precis som på sommaren. Det fanns inte en enda liten snöhög i varberg. Så otroligt skönt. Men sen åkte vi hem och kollade film resten av kvällen. Jag är riktigt nöjd över min dag. Jag hade galet mysigt med min familj och det var roligt att åka till ullared, och varberg var också riktigt roligt. Jag älskar verkligen varberg. Så nu är det bara att kämpa järnet i skolan så kanske sommarlovet står mitt framför ögonen snabbaren man tror :) Men nu ska jag säga hejdå till mina små bebisar och dra mig till skolan sen. Ha en underbart bra dag. Ska hem till pappa efter skolan och se om han kan fixa min klocka. Den va för stor så jag måste göra den mindre. Och pappa fixar allt så då överlämnar vi den till honom. Nee nu babblar jag för mycket. Ha det bra i det fina vädret. Puuuusss!