söndag 28 november 2010

Jag gjorde en undersökning och ställde en fråga till 50 killar &  50 tjejer!


Frågan löd såhär:
Vad tycker du är viktigast på en kille/tjej?
1: utseendet?
2: ålder?
3: Personlighet?

Killarnas resultat såg ut såhär:
Vad tycker du är viktigast på en tjej?
Killarnas svar!
1: utseendet? 13
2: ålder? 12
3: Personlighet? 25

Många killar svarade samma sak och det var såhär: Först kollar man på utseendet och sen är det viktigt att ha bra personlighet. För har man dålig insida gör det utsidan fulare, men har man bra insida gör det utsidan finare. Killarna va enade om att personligheten är viktigast. Jag trodde inte killarna brydde sig så mycket om åldern men det visade sig att dom gjorde.

Tjejernas resultat såg ut såhär:
Vad tycker du är viktigast på en kille?
Tjejernas svar!
1: utseendet? 17
2: ålder?  8
3: Personlighet? 25

Tjejerna tycker också att personligheten är viktigast men väldigt många tycker att utseendet är viktigast. Men många tjejer svarade: Personligheten såklart. Så det är nog självklart för tjejer att det är insidan som räknas och får man tur att hitta en kille med både fin utsida och insida så är det kanon säger dom.

Jag själv tycker att personligheten är viktigast. Jag kan kolla på utseendet men när jag väl lär känna personen så blir utseendet finare och finare desto mer man lär känna varann. Så jag tror inte att man ska döma någon för utseendet. Och ABSOLUT inte genom en bild på internet. En bild kan vara redigerad till 100 % kom ihåg det. Så luras inte av tjejen/killen på bild och strunta i personligheten för personligheten är en viktig del och utseendet är bara någonting man får till.

Men det var spännande och lyssna på allas åsikter och jag kan tänka mig och göra såhär fler gånger med andra frågor. Är det någon fråga ni vill att jag tar med? Maila mig på: amandascherbetz@hotmail.com