onsdag 28 juli 2010

Jag undrar?


Jag har tänkt lite och kom fram till lite saker. Vi börjar med bild 1. Det är en bild på min systers lår. Hon vet själv om det att hon inte är jätte smal. Men hon är verkligen inte fet heller. Men hon har lite fläsk på benen och det betyder att hennes lår går ihop så när hon går så får hon ont eftersom det skaver mot varandra. När vi hade varti Göteborg en hel dag och kom hem så såg vi dethär. Fruktansvärda märken och när hon gått och klagat hela dagen tänkte jag fan det kan inte va så farlig hon bara överdriver. Men man ser ju att det gör ont. Det är fruktansvärt och se det. Och bilden är äcklig som fan men då skulle ni se det i verkligheten stackars min syster. Jag tycker verkligen synd om henne. Så jag undrar hur kroppen kan reagera såhär. Jag tycker man borde ta bättre hand om sin kropp. Mina lår går också ihop men jag får inte ont av det i alla fall. Men jag tror det är att när det blir varmt och svettigt så klibbar det ihop och när man då går så drar det med hud. Så vad gör man åt en sånhär sak. Hon kan juh inte träna liksom gå ut och gå eller springa eftersom hennes lår gör såhär. Så vad ska man göra. Simma? eller göra en operation? Jag hade nog opererat mig för det är ju farligt för kroppen om det blir såna märken. Men ni ska veta att min syster kämpar verkligen för att gå ner i vikt. Det är galet hur duktig hon är jag fattar inte hur hon klarar av det. Jag kämpar också men jag kan inte stå emot godis och sånt. Jag får nog bo med henne så kan jag göra precis som hon gör. Gå ner 5 kg på 2 veckor är fan inte dåligt jag är stolt över dig systramii. Och bild två. Alla dessa mobiler. Folk pratar juh knappt med varandra. Jag fattar inte varför jag skriver dethär för jag är ju kär i min telefon. Jag går med den i handen hela dagarna. Men ett exempel. Min mamma sitter i soffan som är i rummet jämta köket som jag sitter i. Och jag får ett sms från henne att jag ska slänga min pizza kartong. Det kunde juh hon lika väl ropat och sagt. Nää nu har vi mobiler och gratis sms och då kan man ju lika väl smsa. Och då svarar jag på det smset istället för att ropa att jag ska göra det. Och när vi sitter på lektioner och sånt så smsar vi med varandra även om vi sitter jämte varandra. Mobilen har satt stopp för allt socialt. Ska det verkligen vara såhär. När man går i stan går nästan alla och pratar i telefon. När vi åker utomlands ser vi folk gå och skratta eller folk sitta och äta tillsammans. Nu för tiden sitter man bara med sin mobil och skriver sms eller ringer folk. Ganska onödigt. Datan är också någonting man är beroende av. Det är ganska galet faktiskt. Man blir chockad när man tänker på hur mycket som sätter stopp för det sociala. Men nu ska jag fortsätta röja i mitt rum. Ta vara på det jag sa idag. Och om ni undrar över någonting så skriv gärna det så lägger jag upp det här på bloggen. Pussar från Amanda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar